Voorwaarden
Groepsexpert
Voorwaarden om als Groepsexpert aan de slag te mogen
Wij streven naar hoge kwaliteit in onze groep. Daarom hebben we een aantal regels & voorwaarden opgesteld. Voldoe jij aan deze voorwaarden, en zie je het zitten om als groepsexpert in deze besloten community aan de slag te gaan? Meld je dan aan via het formulier om je aanvraag in te dienen.
Persoonlijke profiel versus zakelijke pagina
Wanneer je ZZP-er bent geworden, wil je natuurlijk direct je persoonlijke LinkedIn-pagina bijwerken. Want je bent natuurlijk heel trots op je bedrijf en je wil natuurlijk ook dat je ideale klanten jou kunnen vinden. Maar dan heb je je bedrijf ingevoerd, en dan zie je aan de zijkant je bedrijfsnaam staan met een saaie grijze foto i.p.v. je mooie logo. Hmm… dat is ook niet zo leuk.
Dat kun je oplossen door een bedrijfspagina aan te maken!
Het voordeel hiervan is, dat je daar ook blogberichten aan kunt maken. Updates kunt delen, statistieken bekijken, adverteren, connecties vragen je pagina op LinkedIn te volgen.
Hoe kun je dat dan doen: Naast je privé LinkedIn-account foto zie je een symbool met 9 blokjes staan (ookwel Hamburgermenu genoemd)
Daar kun je naar beneden scrollen en zie je staan. Bedrijfspagina aanmaken. ITS SO SIMPEL
Tip: Als jouw dienst juist een onlinetraining is, kun je i.p.v. klein of gemiddeld bedrijf pagina aanmaken ook kiezen voor Onderwijsinstelling.
Op die manier kunnen jouw klanten bij het invullen van hun studie profiel ook jouw mooie logo erbij zien. Op die manier is je opleiding ook zichtbaar voor hun contacten.
Connectieverzoek zonder persoonlijk bericht.
Heb jij daar ook wel eens mee te maken. Dat je een connectieverzoek krijgt op je LinkedIn-pagina terwijl je dan denkt! Ken ik deze persoon, zoja waarvan dan? Waarom wil deze persoon met mij een connectie. Ik heb dat dus ook.
– Soms is het omdat mensen in dezelfde beroepsgroep zitten, en daarmee willen kijken wie er in mijn netwerk zit.
– Soms is het een potentiële klant,
– Soms is het een recruiter die mijn profiel geïnteresseerd vindt.
Maar voordat je deze persoon afwijst, heb ik de volgende tips voor je.
1: Check eerst of je deze persoon zou kennen. Via verleden, of heeft diegene je een like gegeven op je social media of staat diegene op je lijst van je weggever.
2: Stuur dan een berichtje om het persoonlijk te houden.
Om tijd te besparen kun je bijvoorbeeld een script maken waarin je jezelf voorstelt en diegene vraagt om zichzelf ook voor te stellen.
3: Reageren ze niet maak dan zelf de keuze of je ze wel of niet wil toelaten in je contactenlijst.
4: Stel jezelf voor en vraag of diegene zicht zelf ook willen voorstellen.
Bedenkt wel, dat sommige mensen willen alleen maar hun eigen “contactenlijst” laten groeien, zonder er echt wat voor te willen doen. Die keuze is natuurlijk verder aan jou, of je de connectie accepteert.
Salespitch
In je samenvatting zet je eigenlijk je ”verkorte salespitch”.
– Hier kun je je link naar je website zetten.
– De link naar je documenten.
– De link naar je weggever.
– De link naar je webshop.
NU zie je 3 regels i.p.v. 2 en je ziet ook meteen je link of foto die je hebt toegevoegd.
Uitgelicht bericht
Wat ook zo gaaf is van LinkedIn. Wanneer je een mooie weggever hebt gemaakt voor je ideale potentiële klanten kun je dat als een “uitgelicht bericht” toevoegen aan LinkedIn. Want je kunt dan ook direct je link toevoegen. Hoe gaaf is dat. Dan komen ze direct op je website en kunnen ze daadwerkelijk je weggever downloaden.
Plus zo vergroot je wederom je online zichtbaarheid.
Waar plaats je die dan.
• Je kunt ze toevoegen bij je contactgegevens. Je mag daar 3 websites of weblinks naar je weggever of website toevoegen. (Bij het toevoegen van de URL kies voor Other, zodat je een tekst kan bijvoegen. Zodat je bv kunt zeggen. Hier vind je mijn gratis weggever)
• Bij media (deze vind je onder Profielonderdeel toevoegen – Uitgelicht), kun je dus je foto, document en presentaties toevoegen.
• Wanneer je je weggever plaatst bij projecten en publicaties ben je tot 7x beter vindbaar. (Te vinden onder Profielonderdeel toevoegen, Onder Prestaties, kun je kiezen voor publicaties of projecten.)
What`s in it for you?
Uiteraard zijn er ook vele voordelen van het aansluiten in een community als experts met meerdere experts. Welke dat zijn kun je hieronder lezen.
Voordelen
– Profileren als de expert die je bent
– Samen met andere experts kunnen samenwerken
– Niet een eigen community hoeven opstarten, maar samenwerken met elkaar
– Linkbuilding
– Sparren met de andere experts
– En daarmee mooie opdrachten & klanten binnenhalen
Connectieverzoek zonder persoonlijk bericht.
Heb jij daar ook wel eens mee te maken. Dat je een connectieverzoek krijgt op je LinkedIn-pagina terwijl je dan denkt! Ken ik deze persoon, zoja waarvan dan? Waarom wil deze persoon met mij een connectie. Ik heb dat dus ook.
– Soms is het omdat mensen in dezelfde beroepsgroep zitten, en daarmee willen kijken wie er in mijn netwerk zit.
– Soms is het een potentiële klant,
– Soms is het een recruiter die mijn profiel geïnteresseerd vindt.
Maar voordat je deze persoon afwijst, heb ik de volgende tips voor je.
1: Check eerst of je deze persoon zou kennen. Via verleden, of heeft diegene je een like gegeven op je social media of staat diegene op je lijst van je weggever.
2: Stuur dan een berichtje om het persoonlijk te houden.
Om tijd te besparen kun je bijvoorbeeld een script maken waarin je jezelf voorstelt en diegene vraagt om zichzelf ook voor te stellen.
3: Reageren ze niet maak dan zelf de keuze of je ze wel of niet wil toelaten in je contactenlijst.
4: Stel jezelf voor en vraag of diegene zicht zelf ook willen voorstellen.
Bedenkt wel, dat sommige mensen willen alleen maar hun eigen “contactenlijst” laten groeien, zonder er echt wat voor te willen doen. Die keuze is natuurlijk verder aan jou, of je de connectie accepteert.
Salespitch
In je samenvatting zet je eigenlijk je ”verkorte salespitch”.
– Hier kun je je link naar je website zetten.
– De link naar je documenten.
– De link naar je weggever.
– De link naar je webshop.
NU zie je 3 regels i.p.v. 2 en je ziet ook meteen je link of foto die je hebt toegevoegd.
Uitgelicht bericht
Wat ook zo gaaf is van LinkedIn. Wanneer je een mooie weggever hebt gemaakt voor je ideale potentiële klanten kun je dat als een “uitgelicht bericht” toevoegen aan LinkedIn. Want je kunt dan ook direct je link toevoegen. Hoe gaaf is dat. Dan komen ze direct op je website en kunnen ze daadwerkelijk je weggever downloaden.
Plus zo vergroot je wederom je online zichtbaarheid.
Waar plaats je die dan.
• Je kunt ze toevoegen bij je contactgegevens. Je mag daar 3 websites of weblinks naar je weggever of website toevoegen. (Bij het toevoegen van de URL kies voor Other, zodat je een tekst kan bijvoegen. Zodat je bv kunt zeggen. Hier vind je mijn gratis weggever)
• Bij media (deze vind je onder Profielonderdeel toevoegen – Uitgelicht), kun je dus je foto, document en presentaties toevoegen.
• Wanneer je je weggever plaatst bij projecten en publicaties ben je tot 7x beter vindbaar. (Te vinden onder Profielonderdeel toevoegen, Onder Prestaties, kun je kiezen voor publicaties of projecten.)
Wat wordt er concreet van jou verwacht?
Wat het concreet betekend om als expert aan de slag te gaan lees je hieronder.
Met zo min mogelijk belasting tijd en effort je know like & trust factor verhogen
Het fijne van een community als deze is dat je het niet alleen hoeft te doen. We zijn met een groot team aan groepsexperts. Dat betekend ook dat je niet constant zelf de kar hoeft te trekken.
Onze niche / ideale klant – de coach trainer & therapeut – wil leren over het online ondernemen.
Deze doelgroep zijn absolute vakmensen, maar het online ondernemen is ook absoluut een vak, een vak waar ze vaak niet veel kaas van hebben gegeten, of zich niet (graag) in willen verdiepen. Daar zijn wij voor om hen wegwijs te maken in het “online ondernemen”. Met iedere expert zijn eigen expertise om in 1 community zoveel mogelijk informatie te geven.
Daarom hoef je niet iedere dag een post in te plannen, nee integendeel zelfs je hoeft dat maar 1 a 2 keer per week te doen om toch die “know like & trust factor” te verkrijgen, en daarnaast reageer je uiteraard op vragen op jouw vakgebied.
Deze groep is van hoge kwaliteit, dat is het absolute streven, en daarom is niet iedere expert geschikt om hieraan mee te doen. De aanvragen van jou als groepsexpert worden beoordeeld door de bestaande groepsexperts. Heb jij door het lezen van deze informatie zin om je aan te melden, dan nodigen wij jou van harte uit om het formulier onderop deze pagina in te vullen.
1 a 2 x per week een waardevolle post plaatsen over jouw vakgebied.
– In de huisstijl van de community
– Op de dagen dat jouw specifieke content geplaatst mag worden.
– Een tip of trick
– Hoe iets werkt
2 × per maand promotie maken over je dienst of product.
– Om het geen reclame en promotiegroep te laten zijn, maar echt een waardevolle community voor de coaches, trainers & therapeuten om te leren over het ‘online ondernemen’ is het maar 2 keer per maand toegestaan om echte promotie te maken voor jouw dienst, product of training.
Zo veel mogelijk reageren op vragen van de leden
Wanneer er vragen gesteld worden over jouw vakgebied wordt je gevraagd te reageren. Je mag bij het reageren wel gebruik maken van de hashtag bedrijfsnaam en hashtag expertise zodat jij snel gevonden kunt worden. Deze regel is ingesteld om de know like & trust factor te voorspoedigen.
Ben je ervan overtuigd dat dit voor jou & jouw bedrijf een goede aanvulling is, meld je dan aan als expert in de “Van Offline naar Online Expertgroep”
Ontzettend leuk dat je hebt besloten om je aan te melden als Expert in deze community special opgericht voor de Coach, trainer & therapeut. Om als Expert aan de slag te kunnen komen, zal jouw aanvraag besproken worden in het team met bestaande experts. Daarom willen we je vragen dit formulier in te vullen, zodat we jou een beetje kunnen leren kennen. Wanneer wij jouw aanvraag accepteren zal door de beheerder contact met je opgezocht worden.