LinkedIn tips & tricks
Op deze pagina staan allemaal LinkedIn tips. Hoe je je profiel het beste kunt inrichten voor het maximale resultaat.
Persoonlijke profiel versus zakelijke pagina
Wanneer je ZZP-er bent geworden, wil je natuurlijk direct je persoonlijke LinkedIn-pagina bijwerken. Want je bent natuurlijk heel trots op je bedrijf en je wil natuurlijk ook dat je ideale klanten jou kunnen vinden. Maar dan heb je je bedrijf ingevoerd, en dan zie je aan de zijkant je bedrijfsnaam staan met een saaie grijze foto i.p.v. je mooie logo. Hmm… dat is ook niet zo leuk.
Dat kun je oplossen door een bedrijfspagina aan te maken!
Het voordeel hiervan is, dat je daar ook blogberichten aan kunt maken. Updates kunt delen, statistieken bekijken, adverteren, connecties vragen je pagina op LinkedIn te volgen.
Hoe kun je dat dan doen: Naast je privé LinkedIn-account foto zie je een symbool met 9 blokjes staan (ookwel Hamburgermenu genoemd)
Daar kun je naar beneden scrollen en zie je staan. Bedrijfspagina aanmaken. ITS SO SIMPEL
Tip: Als jouw dienst juist een onlinetraining is, kun je i.p.v. klein of gemiddeld bedrijf pagina aanmaken ook kiezen voor Onderwijsinstelling.
Op die manier kunnen jouw klanten bij het invullen van hun studie profiel ook jouw mooie logo erbij zien. Op die manier is je opleiding ook zichtbaar voor hun contacten.
Connectieverzoek zonder persoonlijk bericht.
Heb jij daar ook wel eens mee te maken. Dat je een connectieverzoek krijgt op je LinkedIn-pagina terwijl je dan denkt! Ken ik deze persoon, zoja waarvan dan? Waarom wil deze persoon met mij een connectie. Ik heb dat dus ook.
– Soms is het omdat mensen in dezelfde beroepsgroep zitten, en daarmee willen kijken wie er in mijn netwerk zit.
– Soms is het een potentiële klant,
– Soms is het een recruiter die mijn profiel geïnteresseerd vindt.
Maar voordat je deze persoon afwijst, heb ik de volgende tips voor je.
1: Check eerst of je deze persoon zou kennen. Via verleden, of heeft diegene je een like gegeven op je social media of staat diegene op je lijst van je weggever.
2: Stuur dan een berichtje om het persoonlijk te houden.
Om tijd te besparen kun je bijvoorbeeld een script maken waarin je jezelf voorstelt en diegene vraagt om zichzelf ook voor te stellen.
3: Reageren ze niet maak dan zelf de keuze of je ze wel of niet wil toelaten in je contactenlijst.
4: Stel jezelf voor en vraag of diegene zicht zelf ook willen voorstellen.
Bedenkt wel, dat sommige mensen willen alleen maar hun eigen “contactenlijst” laten groeien, zonder er echt wat voor te willen doen. Die keuze is natuurlijk verder aan jou, of je de connectie accepteert.
Salespitch
In je samenvatting zet je eigenlijk je ”verkorte salespitch”.
– Hier kun je je link naar je website zetten.
– De link naar je documenten.
– De link naar je weggever.
– De link naar je webshop.
NU zie je 3 regels i.p.v. 2 en je ziet ook meteen je link of foto die je hebt toegevoegd.
Uitgelicht bericht
Wat ook zo gaaf is van LinkedIn. Wanneer je een mooie weggever hebt gemaakt voor je ideale potentiële klanten kun je dat als een “uitgelicht bericht” toevoegen aan LinkedIn. Want je kunt dan ook direct je link toevoegen. Hoe gaaf is dat. Dan komen ze direct op je website en kunnen ze daadwerkelijk je weggever downloaden.
Plus zo vergroot je wederom je online zichtbaarheid.
Waar plaats je die dan.
• Je kunt ze toevoegen bij je contactgegevens. Je mag daar 3 websites of weblinks naar je weggever of website toevoegen. (Bij het toevoegen van de URL kies voor Other, zodat je een tekst kan bijvoegen. Zodat je bv kunt zeggen. Hier vind je mijn gratis weggever)
• Bij media (deze vind je onder Profielonderdeel toevoegen – Uitgelicht), kun je dus je foto, document en presentaties toevoegen.
• Wanneer je je weggever plaatst bij projecten en publicaties ben je tot 7x beter vindbaar. (Te vinden onder Profielonderdeel toevoegen, Onder Prestaties, kun je kiezen voor publicaties of projecten.)