fbpx
E-book-mail-Marketing-Tools

Er zijn tal van verschillende e-mailmarketing tools op de markt waarmee je aan de slag kunt gaan voor jouw e-mailmarketing. Sommige zijn gratis, maar hebben wel beperkingen, terwijl andere wat duurder zijn en bijvoorbeeld gebaseerd zijn op het aantal contacten dat je hebt verzameld.

Elke tool heeft zijn eigen voordelen. Welke tool je uiteindelijk kiest, is vaak een persoonlijke beslissing.

In dit blog & e-book zal ik alle tools waar ik vertrouwen in heb uitgebreid bespreken, zodat jij een weloverwogen keuze kunt maken voor de tool die het beste bij jouw e-mailmarketingdoelen past.

Download nu mijn e-book over e-mailmarketingtools of lees deze blog en ontdek welke e-mailmarketing tool jouw ideale match is!

Wat zijn de criteria waar een tool aan moet voldoen?

Het is maar net wat jij zelf belangrijk vindt uiteraard. Ben jij een type die erg van techniek houdt, dan is ActiveCampaign absoluut jouw ‘go-to’ tool. Maar vind je dat allemaal, maar lastig, en wil je gemak, een tool die goed te volgen is, dan is FluentCRM of Laposta weer meer jouw ‘go-to’ tool.

Wat in ieder geval belangrijk is om te bedenken.
– Hoeveel leads denk je op je mailinglijst te krijgen?
– Wil je werken met tags en wil je segmenteren?
– Wil je andere tools gekoppeld hebben aan je e-mail marketingtool?
– Wil je gemak, of juist heel ingewikkeld?
– Wil je mooie funnels maken? (Een reeks van e-mailtjes vanuit een product of freebee, of terwijl een gratis weggever)
– Wil je een gratis tool of wil je er gelijk voor betalen?
– Wat voor budget heb je in gedachten voor je e-mail marketing?
Dat zijn allemaal vragen voor jezelf om eerst eens over na te denken.

Wanneer je voor jezelf hebt geïnventariseerd aan welke criteria een
e-mail marketing tool aan moet voldoen, is het de tijd om een keuze te maken.

Deze e-mail marketingtools komen in deze blog aan bod

  1. FluentCRM
  2. Laposta
  3. Mailblue / ActiveCampaign
  4. Mailchimp
  5. Getresponsive
  6. Mailerlite
  7. Autorespond
  8. Enormail

FluentCRM

Mijn meest favoriete plugin.
Je CRM & E-Mail marketing staat gewoon in je eigen WordPress omgeving.
Wat het werken zoveel makkelijker sneller en efficiënter maakt.
Dit is dan ook de tool dat zowel mijn eigen bedrijf Reorganized als de website “Van Offline naar Online Expertgroep” gebruikt om de klanten, experts en leden in te monitoren & waar jij al je e-mails vanuit krijgt.

 

Voordelen:
– Deze tool kun je gebruiken in je WordPress, waardoor je minder hoeft te schakelen tussen de verschillende tools
– Veel verkeer op je website, omdat bij iedere inschrijving er een activiteit word geregistreerd. Dat vind Google ook echt fantastisch
– Werken met tags, lijsten, smartlinks en aangepaste velden
– Geweldig en heel gemakkelijk de koppeling aanmaken met de vele tools, zoals Google Drive, Trello, Zappier, Discord en nog zoveel meer.
– A/B testen kunt uitvoeren om te bekijken welke mail er sneller en meer geopend word.
– Je kunt hele automatiseringen aanmaken wat gaat lopen bij het invullen van het FluentFORM op je website door je lead.
– Campagnes starten met 1 druk op de knop.
– Deze tool is AVG/GDPR proof, omdat je zelf kunt kiezen op welke server je de data wil opslaan.
– Mail sequenses (series) maken en toevoegen aan je automatiseringen
– Templates maken, wat weer ontzettend handig is qua tijd. Je hebt zo je campagne gemaakt daarmee.
– Fantastisch CMR gedeelte, waar je alle informatie ziet in de klantkaart van je lead, zoals gestuurde e-mails, tags, gekochte producten, lijsten maar ook notitie en in welke automatiseringen deze persoon aan is toegevoegd.
– En het werkt enorm intuïtief, wat ik zelf erg prettig vind. Makkelijk te vinden wat je wil doen, je hoeft niet enorm te zoeken.
En dat alles voor een fractie van de prijs van een dure tools zoals ActiveCampaign. Met mijn affliatecode krijg jij standaard 20 tot 40% korting. Maak je gebruik van deze code en kun je de factuur overleggen, dan krijg jij als bonus de Stap-Voor-Stap-Handleiding AWS inrichten er gratis bij.

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen check dan deze link

Ga naar de FluentCRM website en maak daar je account aan

Laposta

Laposta heeft een gratis versie en een betaalde versie. Voor starters is deze tool ook echt fantastisch. Zeker als je het gebruikt voor het registeren van lead emailadressen op je “nieuwsbrief” lijst. Ik heb een blog geschreven over Laposta wat de voor en nadelen zijn van deze e-mail marketing tool.

Voor de voor en nadelen kun je mijn blog bekijken op Reorganized.

Gebruik je al Laposta en loop je vast in het inrichten van Laposta. Kijk dan naar mijn stap-voor-stap-laposta-handleiding

Maak je nog geen gebruik van Laposta, en wil je een gratis account aanmaken, maak dan snel je Laposta account aan

Mailblue / ActiveCampaign

MailBlue is de Nederlandstalige partner van ActiveCampaign. Dit houdt in dat je gebruik maakt van de kennis en het ver doorontwikkelde platform ActiveCampaign

Het is echt de meest uitgebreide tool die ik ooit ben tegengekomen.
Ben je een procesdenker & heel technisch en wil je echt een goed programma, dan kan ik deze absoluut aanraden?
Voor iedere e-mail marketing tool geldt, werk volgens een strategisch plan. Werk van te voren uit wat je met je funnel wil bereiken en ga dan pas de inrichting doen. Zo voorkom je dat je meer bezig bent met opruimen dan met daadwerkelijk een strategie.

 

Voordelen:
– Je komt heel gemakkelijk in contact komt met een Nederlandstalige team die jou verder kan helpen met jouw e-mailmarketing.
– MailBlue heeft een voordelige instap-account, tot 500 contacten waardoor je zonder hoge instapkosten al resultaten kunt behalen met jouw e-mail marketing strategie.
– Je kunt werken met verschillende lijste, tags, segmenteren, links.
– Je kunt met deze tool net iets meer dan met de andere tools.

Het nadeel van deze tools zijn,
– dat je voor het uitgebreidere CRM gedeelte apart moet betalen, wat best onhandig is en het daardoor duurder maakt.
– Je betaald per hoeveelheid e-mail adressen, hoe meer leads hoe meer je gaat betalen, na het instapaccount.
– Het echt ontzettend uitgebreid is, dat je snel kunt verdwalen in de mogelijkheden.

 

Maak hier je account aan bij Mailblue

Mailchimp

Mailchimp heeft een gratis versie wat voor coaches, trainers en/of therapeuten interessant is, wanneer je alleen gebruik wil maken van de “nieuwsbrief” optie, omdat je maar een 1 staps automatisering kunt inrichten.
Maar wil je net wat meer, dan is Mailchimp prijstechnisch interessant. Hiermee is het een goede optie is voor een e-mailmarketing systeem. Voor het gebruik van Mailchimp is wel HTML HyperText Markup Language (HTML) is een opmaaktaal voor de inhoud van documenten, voornamelijk bedoeld voor het internet. HTML vormt ook de basis voor de grafische opmaak van websites. HTML bestaat uit een “platte” kennis vereiste. Mailchimp heeft dusdanig veel mogelijkheden, dat je snel het overzicht verliest.

 

Voordelen:
– Gratis account (Update: maart 2023) tot 500 leads ipv 2000 leads email adressen verzamelen
– Tegenwoordig heeft Mailchimp ook de mogelijkheid om met TAGS te werken, alleen moet je deze allemaal handmatig toewijzen, terwijl dat bij Mailblue bijv. automatisch kan.
– A/B testen met de betaalde versie uit kunnen voeren
– Makkelijk maken van formulieren
– Ze werken met gebruikersgedragingen (dat wil zeggen, komen ze na een week weer op je website, kun je bepaalde acties daaraan hangen)

Nadelen:
– Bij de gratis versie wordt tevens bij elke verstuurde mail, reclame uitingen van Mailchimp getoond.
– Bij de gratis versie die 1 staps automatisering
– De data van je leads worden opgeslagen in serverparken in de US. Zie deze pagina wat dat betekend voor jou in het kader van de AVG.

 

Maak je Mailchimp account aan

Getresponsive

Bij Getresponsive kun je ook starten met een gratis account tot 500 contacten, en heel makkelijk upgraden tot een betaald account. Het werkt heel intuïtief met drag en drop.

Voordelen:
– Bij de gratis variant kun je onbeperkt ‘nieuwsbrieven’ versturen
– Getresponsive werkt met Europese datacenters, zodat de AVG wet hierin wel gehanteerd blijft.
– Bij de gratis variant kun je wel de clicks in je mails tracken.
– Bij de betaalde variant heb je ook A/B testen
– Diverse integraties zoals Google Analytics
– Vele sjablonen om je e-mail op te kunnen stellen
– Werkt met een drag & drop editor
– Nieuw is, dat ze ook de mogelijkheid bieden van een websitemet 5 GB aan bandbreedte waaraan je je eigen domein aan kunt koppelen.
– Wil je ook webinars gaan verzorgen, dan kan dat met de betaalde variant van GetResponsive ook nog.

Nadelen:
– Bij het gratis account tellen de onbevestigde en verwijderde contacten wel mee in het aantal van 500 contacten.
– Bij de gratis variant, krijg je net als de meeste ‘gratis’ email marketing tools hun eigen reclame in jouw e-mails te zien.

 

Maak je Getresponsive account aan

Mailerlite

Bij Mailerlite kun je ook gebruik maken van het gratis programma, tot 1000 abonnees. Wat natuurlijk heel fijn is. Je kunt heel gemakkelijk de resultaten volgen van abonnees en afmelders. Wat ook erg fijn is aan mailerlite dat je heel gericht kunt emailen. Merk je dat iemand al een tijd geen mail heeft opengemaakt kun je daar makkelijk op inspelen. De prijs kwaliteit verhouding staat heel hoog in het vaandel.

Voordelen:
– Gratis variant kun je tot 1000 contacten opslaan
– Met de gebruiksvriendelijke software van MailerLite kun je snel prachtige e-mailcampagnes maken.
– MailerLite heeft veel nuttige functies en integraties, maar blijft voor iedereen eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken.
– Ook hier kun je A/B testen doen, om te bekijken hoe jouw email geopend worden.
Als je naar de betaalde variant overgaat, is het ook echt betaalbaar.

Nadelen:
– Met betrekking tot e-mails, word je beperkt tot 12.000 maandelijkse e-mails. Maar ik ben nog geen coach trainer en/of therapeut tegengekomen die dit aantal haalt.
– Taggen en segmenteren is vrij lastig

Maak je Mailerlite account aan

 

Autorespond

Zowel MailBlue als Autorespond beschikken over een CRM systeem. Je kunt daardoor leads makkelijk opvolgen. Door je relatiebestand goed te segmenteren kun je meer verkopen realiseren. In beide systemen kun je onbeperkt contactmomenten vastleggen en taken definiëren aan jezelf of aan je team. Het voordeel van Autorespond is dat het Nederlands is, dus een fijne en snelle support kunt krijgen.

Voordelen:
– Autorespond beschikt over een CRM systeem.
– De support vanuit Autorespond is in het Nederlands omdat deze tool ook van Nederlandse bodem is.
– Ook heeft Autorespond een Shoppingcart, waarmee je automatische betalingen op je website mogelijk kunt maken.
– Kun je gebruik maken van het kassakoopje (De impuls verkopen)

Nadelen:
– Per e-book aparte formulieren of aparte lijsten aanmaken ivm segmenteren
– Geen sitetracking
– Geen integraties met Google Facebook of Instagram

Maak je autorespond account aan

Enormail

E-mail marketing tool van Nederlandse bodem. Wat natuurlijk heel fijnn is omdat deze e-mailmarketing tool gewoon in het Nederlands is, dus als er wat is krijg je gewoon support in het Nederlands, wat vaak wel prettig is.
Het is AVG/GDPR proof, omdat jouw data verblijft op de servers in Nederland.
Helaas is er bij Enormail geen gratis versie. Dit zou eerder een keuze kunnen zijn, wanneer je van gratis naar betaald over zou willen stappen. Je betaalt niet per mailing en niet voor uitgeschreven of dubbele contacten en je mag onbeperkt verzenden.

Voordelen:
Sinds enkele jaren geleden is deze echt toegetreen tot de wereld van Full Service e-mail marketing tools.
– Je kunt namelijk landingspagina`s maken
– Gebruik maken van de uitgebreide opt-in formulieren
– Uitgebreide automatiseringen aanmaken
– A/B testen
– Tracking en statistieken – wat is de open rate van je e-mails- hoeveel schrijven er uit. Maar ook kun je tracking van andere platforms koppelen. Google Anaytics, Adwords en zelfs Facebook Pixel.
– AVG/GDPR proof

 Nadelen:
– Geen gratis variant

Maak je Enormail account aan

Waar moet je nu voor kiezen?

Van alle verschillende e-mail marketing tools is wat te zeggen. Gratis, meer contacten minder geld. Wel of niet via Tags je automatiseringen inrichten. Heel ingewikkeld tot vrij simpel. Het is denk ik vrijwel een persoonlijke keuze.
Zoals ik al aangaf, ben je een echte procesdenker en heel technisch ingericht. Wil je een goede alles kunnende tool hebben, dan is Mailblue/ActiveCampaign echt wat voor jou. Maar wil je wat meer gemak, wel de functionaliteiten die een grote tools als ActiveCampaign biedt, hebben in jouw e-mailmarketing tool, dan is FluentCRM in combinatie echt meer voor jou.

Hoe ben ik zelf begonnen?

Hoe ik zelf ben begonnen met e-mailmarketing, is met Laposta. Een gratis tool welke je goed kunt inzetten. Het nadeel van Laposta is alleen dat je niet kunt werken met tags. En dat was wel echt iets wat ik ontzettend miste bij dit programma. Met tags kun je namelijk heel fijn & gericht je automatiseringen inzetten.

De koppeling tussen de leeromgeving tool Skillba, waar de Reorganized Academy in gemaakt is en de e-mailmarketing werkt nog steeds met Laposta. De aanmelders komen in de juiste lijst binnen per training, waar dan een export van gemaakt kan worden om deze te importeren in mijn e-mail marketing tool die op mijn website draait, FluentCRM.
Hier kun je wel tags aan toevoegen. Het is ietwat omslachtig, maar wel prima te doen.

 

Wil je graag even sparren over welke tool bij jou en je bedrijf passend is?
Wil je graag weten of je het strategisch inrichten kunt uitbesteden?
Boek dan vrijblijvend een gesprek in, of kijk bij mijn diensten op de dienstenpagina.

Samenvatting

Dat waren een hoop e-mail marketing tools hé. Ik hoop dat je op deze manier wat wijzer bent geworden en een gedegen keuze kunt maken. Is je keuze gevallen op FluentCRM dan kan ik jou daar absoluut mee helpen. Het technisch in te richten, met je mee te denken over hoe je je e-mail marketing wilt gaan gebruiken en bijvoorbeeld al je eerste funnel aan te maken en in te richten. 

Omdat deze blog echt een megablog is geworden, en ik een fan ben van canva 😉 heb ik gekozen om deze content ook in een E-book te verwerken.

Wil jij het nog eens nalezen, of het E-book waar ook wat handigheidjes inzit downloaden, klik dan op de onderstaande knop, vul je gegevens in, en download het E-book E-mail Marketing Tools.

 

 

Liever het E-book lezen, download deze dan via onderstaand formulier!

E-book-emailmarketing
E-book | email marketing

E-book E-mail marketing

Deze blogs zijn misschien ook leuk om te lezen

Hoe voorkom je dat je e-mails in de spambox terecht komen.

Hoe voorkom je dat je e-mails in de spambox terecht komen.

De nieuwe regels omtrent het e-mailen naar je leads zijn significant gewijzigd sinds Gmail en Yahoo hier strenger op inzien. Dat geeft mij een mooie gelegenheid om eens uit te leggen wat die regels zijn en hoe je niet alleen met die nieuwe regels maar ook met fijne...

E-mail marketing Laposta

E-mail marketing Laposta

E-mail marketing | Als ondernemer kun je niet meer zonder. Wil je weten of Laposta geschikt is voor jouw onderneming? Lees dan mijn blogbericht. Wil je Laposta zelf implementeren in je onderneming? Koop dan de stap-voor-stap-handleiding.

Open chat
Meer info?
Hallo, wat leuk dat je op mijn website bent beland, wat kan ik voor je betekenen?