fbpx
Laposta blog

E-mail marketing

Ik heb als ondernemer gekozen om voor mijn email marketing met Laposta te gaan werken.
Er zijn tal van systemen om e-mail marketing goed in te kunnen richten. Sommige daarvan zijn betaald zoals mijn favoriet ActiveCampaign, maar er zijn ook gratis versies zoals Laposta en Mailchimp.

Mijn voorkeur voor mijn eigen onderneming ging uit naar Laposta.

Als Technisch VA verwacht ik ook niet snel over de 2000 actieve relaties heen te gaan. Plus ik houd erg van eenvoud, een visueel mooi product en daarmee dus erg gebruikersvriendelijk. Daar leent Laposta zich enorm voor. Dus die keuze was zo gemaakt natuurlijk.

Laposta in het kort, de voordelen

Gratis

Laposta is namelijk gratis, wanneer je niet meer dan 2000 actieve relaties hebt, en niet meer dan 12.000 nieuwsbrieven per maand wilt gaan versturen.

Wanneer je daaroverheen komt kun je heel gemakkelijk je abonnement verhogen of desgewenst overgaan op een ander e-mail marketing systeem.

AVG

Daarnaast voldoet Laposta volledig aan alle eisen van de AVG en is ISO-27001 gecertificeerd.

Drag en Drop-Editor

Kun je je formulieren en automations inrichten via het drag en drop systeem.

Actieve Relaties

Laposta telt alleen de actieve relaties, relaties die uitgeschreven staan, maar wel nog op je ‘hoofdlijst’ staan worden niet meegeteld in de 2000 relaties. Laposta kent ook geen beperkingen op het aantal lijsten, wat natuurlijk ook heel geweldig is.

Nederlands

Het product is van Nederlandse bodem, en daardoor ook in het Nederlands in te richten. Vind ik zelf erg prettig.

Automation

Voor iedere klant, gratis of niet is een gedegen e-mail systeem een automation  of ook wel Funnels genoemd, gewoon beschikbaar. Dat is eigenlijk cruciaal voor een ondernemer om zijn of haar lijst te kunnen laten groeien. Je kunt heel makkelijk met de drag en drop systeem je eigen funnel maken. Deze kun je dan ook koppelen aan je website of je formulieren.

Leesratio

Laposta legt van elke nieuwsbrief, lijst en relatie ook vast of je nieuwsbrief door je relaties is gelezen.

Formulieren

Het is ook heel fijn dat je je formulier, die je kunt koppelen aan en op je website helemaal kunt inrichten in jouw eigen huisstijl kleuren. Zodat deze geheel in stijl van je website blijft.

 

En ook erg belangrijk

Je kunt de koppelingen maken tussen Laposta en Google Analytics. maar ook op je website, met google contacts, met Teamleader. Je kunt het zo gek niet verzinnen.

Ik kan voor nu maar 1 nadeel bedenken. Dat bij de gratis versie, onder op je nieuwsbrieven hun logo staat vermeld. Maar dat is voor mij niet storend.

Dit alles is dan ook de reden waarom Laposta voor mij 1 van mijn favoriete tools is om mijn zichtbaarheid te kunnen laten groeien.

Praktische stap-voor-stap-handleiding

  • Wil je ook gebruik gaan maken van Laposta, maar vind je het lastig om het in te richten?
  • Ontbreekt het je aan tijd om uit te zoeken hoe het allemaal werkt?
  • Wil je eigenlijk gewoon “stap voor stap” weten hoe je je Laposta kunt inrichten en koppelen aan je website?

Dan heb de oplossing voor jou. Ik heb het helemaal voor je uitgezocht en geïmplementeerd in mijn eigen bedrijf. Naar aanleiding daarvan heb ik de praktische  “stap-voor-stap-handleiding” geschreven.

Deze 40 pagina tellende praktische en visuele handleiding kun je kopen voor € 9.97 ex btw.

 

Wil je gelijk gaan starten met Laposta, klik dan hieronder op de link.

 

Open chat
Meer info?
Hallo, wat leuk dat je op mijn website bent beland, wat kan ik voor je betekenen?